Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



Sinan Şahinoğlu02 Kasım 2012 Cuma 13:11:28
Bu sene Önce yarım gün sürücek lodos yağmuru sonra akşam balkanlardan giricek soğuk ve karayel fırtınası ile 2-3 gün yağıcak kar ile en az 20cm kar alırız diye düşünüyorum. Bazende kar tutmayabilir belli olmaz.
  ..

Santiago (E.E.)02 Kasım 2012 Cuma 13:11:43
Arif Bey, paylaştığınız bültene göre ECMWF Sibirya'yı işaret ediyor.
Cevap:
Doğrudur. Soğuk hava kaçağının doğal sonuçlarından biri dün senin de söylediğin İskandinav patterni. Bu da Sibirya üzerinden güneye doğru soğuk hava taşınacağına işaret. Benim bu kış Sibiryasız bir kış olacak ifadem bizim coğrafyaya etkileriyle ilgili. Haritadan da belli oluyor. Mesela 2011 kışında da aslında Sibirya oldukça etkiliydi ama etkilerini hissedememiştik. Alçak basınçların etkisinde ılıman ve bol yağışlı bir kış geçirmiştik.
  .. | http://i.imgur.com/NWfLg.png (332)

Cabarov02 Kasım 2012 Cuma 13:11:40
Arif abi accunun tahmını tam anlamadım ıngılızcem yetersız olması ve bılgı eksıklıgımden dolayı.precipitation ne demek precipitation resımınde above gosterıyor marmarayı ne anlama gelıyor? birde doğu karadenızı sıcak gosterıyor obur grafıkte snowfall yazıyor ne demek oluyor lutfen soyle abı
  ..

Shadow-Polat.K02 Kasım 2012 Cuma 13:11:17
Eğer bu kış basınç yerleşimleri 2011 gibi olacaksa Ankara yaşadı :D 8 Mart sisteminde 40 cm kar almıştık.Peki şayet basınç yerleşimleri 2011 gibi olursa Batı Karadeniz Karabük taraflarıda iyi kar alabilir mi?Modellere göre bir sıkıntı gözükmüyor ama.
  ..

lamos02 Kasım 2012 Cuma 13:11:45
http://video.cnnturk.com/2012/yasam/11/2/sandy-felaketinin-5-dakikalik-ozeti
  .. | http://video.cnnturk.com/2012/yasam/11/2/sandy-felaketinin-5-dakikalik-ozeti (181)

Giallorosso02 Kasım 2012 Cuma 13:11:59
7-9 Kasım arasında ege,trakya ve marmarada aşırı yagışlar olabilir özellikle trakya bölgesi için, yüksek seyirde olan sıcaklıkların bi anda soguk cepheyle birleşmesinden dolayı sıkıntılar olabilir http://a1211.hizliresim.com/13/2/fjsqw.png
  ..

HALİL AK ( 54 SAKARYA )02 Kasım 2012 Cuma 12:11:41
Sakaryanın kaderide aynı 1 tane termik santral var şimdi ise 2. bir doğal gaz için santral kurulacakmış. Biz napalım burda yeşillik gidiyor..Karlar kışlar onlar yüzünden bitiyor..İstanbul kültür başkenti olucak diye bütün sanayisi Sakaryaya taşınıyor..İstanbul güzelleşsin diye Sakarya Kirletiliyor...Asıl olay varsa biyerde buyer SAKARYADIR...ÇEVRE KATİLLİĞİNE HAYIR!
  ..

derya02 Kasım 2012 Cuma 12:11:21
Accuweatherın tahmini bence çok olumlu nedeni eğer bizi soğuk tarafta gösterirlerse bilinki o sene sibirya yüksek basıncının etkisinde kalacaz ve özellikle Trakya,Marmaranın bati kesimleri,kıyı ege ve batı akdeniz gibi yerler ve ayrıca Güneydoğu anadolu bölgeside sadece kuru soğukla yetinmek zorunda kalacaktı.Bakın NORMAL sıcaklık ve normallerin üzerinde yağış verilmiş bu demek ki bol bol hem balkanlar hemde orta akdeniz çalışacak gibi.Arif bey ,Revivalofsnow,Efsane Semih sizler nedersiniz bennim bu yorumuma:))
  derya..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:57
Accunun haritasına bakarak kışın sıklıkla oluşacak olan basınç konumlarını kafamda hayal ettiğim vakit şöyle bir sonuç çıkarıyorum. LINK: http://i.imgur.com/XP6xX.jpg İskandinavya civarlarında bir yüksek basınç, İtalya civarlarında, Adriyatik dolaylarında ise bir alçak basınç ve onların arasında kalmış bir Orta ve Batı Avrupa.(İngiltere, Fransa, İspanya, Almanya, Hollanda, Belçika, İsviçre, İtalya’nın kuzeyi v.s) İşte burada kilit noktayı dediğim gibi alçak basınçlar oluşturuyor. Bize doğru ilerlemez batıda dolanıp dururlarsa ikinci bir 2010 vakası yaşayabiliriz. Yani ocak ortasında, şubat ortasında 25 dereceler filan. Umarım olmaz.
  http://i.i.. | http://i.imgur.com/XP6xX.jpg (124)

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:12
Bu kışın kaderini yüksek basınçlar değil alçak basınçların hareketleri belirleyecek. Umarım alçak basınçlar 2010'da olduğu gibi bizden uzakta saplanıp kalmazlarda batıdan İç Anadolu’ya kadar uzanır ve kar şansımızı artırır. Öbür türlü Yunanistan'dan veya Ege Denizi'nden kuzeye doğru kıvrılan a.b'ler soğuğun Türkiye'ye doğru akışına karşı çomak sokmak, duvar olmak dışında hiçbir işe yaramıyor.
  ..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:35
Accu kış tahminlerini gördükten sonra Doğu Karadenizin özellikle kıyı şeridinde yaşayan arkadaşlarımızın bir bardak soğuk su içmelerini tavsiye ederim :)
  ..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:57
BLUESKY - 02 Kasım 2012 Cuma 10:11:48 - Accuweather ın tahminini çok fazla dikkate almıyorum. Sonuçta bilimsel bir çalışmanın sonucu ama bazen bilimde yetersiz kalıyor. Geçmiş yıllarda örneğini gördük. Ben sabırla kışı bekleyip yaşamayı tercih ediyorum.-------->> CEVAP: Elemanlar beklediğimiz kış tahminlerini yapmışlar işte ne demek dikkate almıyorum. Bizim tarafı daha olumlu gösterseler idi o zaman dikkate alırdınız dimi. Ah ah bu önyargılar yok mu bu önyargılar bilimin düşmanı, insanın da kötü tarafı.
  ..

Özgür Murat KARADAĞ ozkaradag02 Kasım 2012 Cuma 12:11:49
yusuf d. 02 Kasım 2012 Cuma 11:11:20 her kış her şehire göre farklı. eskişehirde 2006 ve 2012 kışları efsanedir hatta 2012 kışında eskişehirin ilçesinde yaşayan dedem ben ömrümde böyle kış görmedim diyor çünkü 80 gün boyunca yerde 1 metre kar vardı eksi 28 30 larda tuzu biberiydi ------------------ EK Aynen Yusuf kardeşim, Kayseri, Sivas için de geçerliydi. Sibirya Ayısı bol bol Akdeniz Fokunu afiyetle yemişti. Bu sene fok çok ama Sibirya Ayısı yerine Kutup Pengueni ve Boz Ayıları olacak. Yanlış mıyım Arif üstat? Erciyes'ten sevgiler...
  ..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:15
2013 kışının La-Nina’lı 2011 kışından ziyade El-Nino’lu 2010 kışına benzeyebileceğini tahmin ediyorum maalesef. Maalesef diyorum çünkü kışın ortasında yeni kış sıcaklık rekorlarını kırabiliriz. 2010 kışı sıcaklık analizi: http://i.imgur.com/vOD8J.jpg Haritadan da gördüğünüz gibi çok dar bir alanda Trakya’nın kuzeybatısı dışında Türkiye’nin hemen hemen tamamında normallerinin üstü görülmüş. 2011 kışı sıcaklık analizi: http://i.imgur.com/1Mla6.jpg Burada ise 2010’a göre daha iyi bir tablo karşımıza çıkıyor. Güney ve Doğu bölgeler ile İç Anadolu civarı genelde normalinin üstünde iken Doğu Karadenize kadar olan kuzey bölgeler ve Batıda sıcaklıklar normallerinde olmuş.
  ..

Harvard Üni.Yük.Meteo.Müh.Ord.Prof.Dr. Mete Oroloji02 Kasım 2012 Cuma 12:11:36
Evet, Accu tahminleri beklediğim gibi çıkmış. Batı Avrupa soğuk tarafta bizim buralar ise normalleri ve üzerinde. Accunun Avrupa kış tahminlerinde şöyle bir sistemi var: Eylül ve ekim aylarının verilerini kullanıyorlar. Yani eylül ve ekim aylarında sistemlerin hareketlerini ve dominantlıklarını, soğukların akış yönleri ve istikrarı ile ılık tarafta kalan bölgelerin sıklığını analiz edip ortalamasını alarak kış tahminlerini yayınlıyorlar diye düşünüyorum. Tabi bunda La-Nina ve El-Nino gibi faktörlerde var ancak bunlar Avrupa iklimini direkt olarak etkileyen oluşumlar değil. Hatırlarsanız geçen seneki eylül ve ekim ayları bizim bölgede soğuk geçmişti soğukların akış yönleri ve istikrarı ağırlıklı olarak hep bize doğruydu ve Accunun yapmış olduğu tahminde ortadaydı. Bu sonbaharın ilk iki ayında ise soğukların akış yönü ve ısrarı hep Batı Avrupa taraflarına doğru ve Accunun bu sene yayınladığı Avrupa kış tahminide ortada. Demek ki sonbahar aylarında atmosferde yaşanan bazı ısrarlar kış için belirleyici bir faktör olabiliyormuş. Ayrıca Bünyo bir köşe yazısında şunu söylemişti: “Sonbahar aylarında Türkiye’ye gelen ilk sistemler Sibirya kökenli ise o kış pek hafif geçmez” demişti.
  ..

elacom02 Kasım 2012 Cuma 12:11:58
doğu anadolluya kar ğeliyor 10ğibi
  elacom..

ariftarif02 Kasım 2012 Cuma 11:11:40
MeteoFrance kasım ayı bülteni yayınlandı. Uzun vadeli tahmin verilerinin derlendiği bu bültene SEEVCCC sitesinden de ulaşabilirsiniz.
  .. | http://kisalink.tk/j6i (332)

Can02 Kasım 2012 Cuma 11:11:07
Arif hoca kesinlikle doğru söylüyor.2 tane 2004 benzeri sistem bizi kral yapar.Geçen seneki gibi soğuk olup sea effect lere kalacağıma,mevsim normalleri civarında hatta biraz üstü sıcaklıklarla geçen ara ara bizi duman eden havalara razıyım.Bakın arkadaşlar bence accu nun tahmini muhteşem.İnşallah gerçekleşir.Görüntü zaten belli akdenizden gelen 995 mb lere düşen basınçlar hemen arkasından kuzeyden sokulan soğuklar ve heryer kar altında.Sonra 30-40 cm yağan karı 2 günde eriten lodos.Yıllardır böyle bir kış yaşamak istiyorum.Bu sene olacak inşallah...
  ..

veysel y.02 Kasım 2012 Cuma 11:11:48
bir aksilik olmazsa 7 kasım'da ki sistem marmaya bol yağış bırakacak gibi görünüyor .
  ..

Erman(yeşil)beyaz02 Kasım 2012 Cuma 11:11:24
2011 de Ankara'nın efsanelerindendir:))Ankara bu yılda coşacak inşallah bol bol kar yağsın..
  ..

ArKhAnGeLsK02 Kasım 2012 Cuma 11:11:14
arif abi sana bir sorum olucak.. ayın 7 deki sistemin merkezi şuhan olarak.. ege olarak gösteriliyor.. ama benım tahminem bence merkezi olarak bence trakya olucak gibime geliyor.. ve yağış tablosunun özellikle... trakyada ve batı marmarada.. dehşet boyutunda olabılır cunku oncesınde gelen lodos.. sonrasında..balkanlardan uzanan.. soğuk hava. serin h8ava diyemem çünkü yetersiz kalır bence :)
Cevap:
Biraz daha takip edelim modelleri.
  ..

Ozan DENİZ ETKİSİ02 Kasım 2012 Cuma 11:11:35
ben çorluda yaşıyorum. size çorluyu anlatayım. çorlu 2 tarz sistemde iyi kar alır. en azından 30 yıllık tespitim bu.\r\n1. akdenize oluşmus bir siklonun kuzeyden gelecek 850 de en az -3 desteğiyle doğu marmaradan kuzeye çıkması ile. bu sisteme örnek 8 şubat 2003 ( resmi kayıtlarda 38 cm) ve 2004 22 ocak sistemi ( resmi kayıtlarda 32 ama yığmalı). ve 16 aralık 2001( resmi kayıtlarda 38 cm)\r\n2. sistem ise kuzeyde oluşan çok güçlü bir yüksek basıncın en az -12 desteğiyle sea effect yapması. 18 şubat 2008( kendi ölçümüm 40 cm) 22 şubat 1992( kendi ölçümüm 60 cm)\r\nbunun dışındaki sitemlerde 5 cm olsa dua ederim ama oda zor.
  ..

feras wajih arif abiye02 Kasım 2012 Cuma 11:11:24
o zaman abi bu adama tebrik etmeye birak cunku anlatillari marmara icin sadece 2 sistem kalani hikaye demesi dogru degyil
Cevap:
2004'teki gibi 2 tane bomba sistem gelsin bana yeter de artar bile. Üstü kalsın border=0
  ..

feras wajih arif abiye02 Kasım 2012 Cuma 11:11:15
anladim simdi o zaman accu nun tahminide oyle demek bu . zaten 2011 de digyer yerler bol kar almisti bir marmarada olmadi bu sene maramrada alir abi tahmin bu dimi abi ?
Cevap:
Evet Ferasom aynen öyle ama sonuçta hava olayları için bizden çok uzak günler için nokta atışı tahmin yapmak bilimsel açıdan mümkün değil. Bunu da unutmamak lazım.
  ..

Santiago (E.E.)02 Kasım 2012 Cuma 11:11:50
Bizim için 2011 kış şartları 2010'dan çok daha iyiydi. Fakat Ocak ayındaki kuvvetli negatif AO şubatta bir anda kuvvetli pozitife çıkınca öylesine bakakaldık. Nötr civarı gitseydi o müthiş modeller gerçek olacaktı. Ama çok sıcak dediğimiz 2010 kışında ise 2 tane örtü yapan siklonik sistem aldık. Olmadı mı olmuyor, her kış bizi bambaşka şeyler bekliyor. Hayırlısı olsun.
  .. | http://i.imgur.com/Kpgki.jpg (107)



impossible02 Kasım 2012 Cuma 11:11:56
arif hocam benim bu konularda çok bilgim yok ama basınç yerleşimleri yada hareketleri bizim bölgemizde konum nedeniyle çok farklılıklar göstermiyormu onun için accunun tahminine temkinli yaklaşmak gerekmezmi..
Cevap:
Elbette öyle.
  ..

Ozan DENİZ ETKİSİ02 Kasım 2012 Cuma 11:11:51
Bu iş İskandiavyada oluşacak bir yükseğe bakar. 1050 yi gördümü soğuğu indirip üsütümüzede bıraktımı 2006 ocaktaki gibi ne mevsimsel tahmin kalır ne uzun yıllar ortalamaları. Bir spor adamı demişti binbir taktik hazırlarsın , futbolcularına hergün maçı ,rakibi anlatırsın Hagi gelir 30 m den bir vurur ne taktik kalır ne istatistik. O yüzden mevsimsel tahminle idaa oynamak aynı şey bence
  ..

Enes Ç.(Selanik-Serdivanlı)02 Kasım 2012 Cuma 11:11:42
Accu'nun tahminine göre yağış konusunda sıkıntı yok bizim için gerekli olan soğuma. Geçen yıl soğuma yönünden skıntı yoktu ama yağış konusunda sea effectler hariç sıkıntı vardı Bu yıl eğer ki bu normallaerin üstü yağışı Soğuklarda desteklerse sen gör o zaman Marmarada ki kar seviyesini bana göre gidişat Şubat 2008
  ..

feras wajih02 Kasım 2012 Cuma 11:11:32
abi o zaman marmara icin 2004 klan yerler 2011 demek bu eger tahminler ortusuyorsa beklentin bu yani dimi ?
Cevap:
Evet, aşağı yukarı böyle.
  ..

yusuf d.02 Kasım 2012 Cuma 11:11:20
her kış her şehire göre farklı. eskişehirde 2006 ve 2012 kışları efsanedir hatta 2012 kışında eskişehirin ilçesinde yaşayan dedem ben ömrümde böyle kış görmedim diyor çünkü 80 gün boyunca yerde 1 metre kar vardı eksi 28 30 larda tuzu biberiydi
  ..

feras wajih02 Kasım 2012 Cuma 11:11:56
peki abi simdi 2011 in bezmesi demekle maramara yine kar doyacak beklentin devam ediyor dogrumu?
Cevap:
Ferasom bana beklentin devam ediyor mu diye sormayın border=0 Ben kış tahminimi çoktan yaptım bitti. O gün ne söylediysem son ana kadar geçerlidir. Benzer tahminler gördükçe tahminimin gerçekleşme ihtimalinin yükseldiğini düşünüyorum.
  ..

Santiago (E.E.)02 Kasım 2012 Cuma 11:11:28
Accuweather tahmini bence 2011'den ziyade 2010 kışına benziyor. Kuvvetli negatif NAO emaresi var. İngiltere kurak ve soğuk, İspanya soğuk ve yağışlı, İskandinavya ılık ve kurak. Tahminlerine göre İngiltere'nin kuzeyinden İskandinavya'ya kadar yüksek basınç merkezi oluşacak, Doğu Avrupa'dan Atlantik'e doğru soğuk hava çekecek. Riskli bir tahmin. 2010 gibisinin bir daha olacağını sanmam.
Cevap:
Bence de olmaz o kadar. Soğukları fazla sola kaydırmışlar gibi geldi.
  .. | http://i.imgur.com/eMJi3.jpg (145)

ferh@t02 Kasım 2012 Cuma 11:11:47
bu 7-8 sistemi bize yine yamuk yapabilir uk ve gfsden hariç diğer modeller egede bir alçak basınç öngörmüyorlar ayrıyetten diyagarmlarında güvenilirliği kalmasada dün gece diyagramlarında senaryolarda bir birliktelik varken sabah diyagramları biraz karışmış o yüzden herhan yalan olabilir!
Cevap:
Hangi model yamuk yaparsa derhal çöpe atınız. Gelir dedim gelecek border=0
  ..

elacom02 Kasım 2012 Cuma 11:11:39
çanakkalede aşırı yagış var buğün son çarşamba öglen yine ğeliçek yagmur
  elacom..

deniz fırtınası02 Kasım 2012 Cuma 10:11:01
17 şubat 2008 gib 3 sistem olsa ban göre geçen senden iyi olur.geçen sene anadolu yaksı sahıllerı kar göremedi dek yağışlarından arıf abi:)
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)02 Kasım 2012 Cuma 10:11:13
2011 de çok iyi hatırlıyorum kar için hep bulfaristanın gabrovo kameralarını izlemiştik şakır şakır ysağmur yağarken
Cevap:
2011'e benzer bir kış derken 2011 kışında ne yaşandıysa birebir aynısı yaşanacak zonucu çıkarmayın. Tekrar ediyorum, hiçbir kış birbirinin kopyası değildir. Küçük detaylar sonuçlarda büyük farklılıklara yolaçar. 2004 kışı da 2011'e benzeyebilirdi yada 2011 kışında 2004'e benzer şeyler yaşanabilirdi. Şu aşamada bizim için anafikir önemli. Teferruatlara zamanı gelince bakacağız.
  ..

meridyen(furkankut)02 Kasım 2012 Cuma 10:11:57
admin çok hızlısın yaw,seviyoruz seni,cansın:)..neyse biraz işlerimle uğraşayım ...
  ..

meridyen(furkankut)02 Kasım 2012 Cuma 10:11:35
akdenizde,doğu akdenizde sık sık oluşaçak a.basınçlar haliyle şartlar oluştukça iç ve doğu bölgelere bol yağış getirir, zaten kışın buralarda sıcaklık m. normallerinin biraz üstü dahi olsa kar'a döner ve miktarıda aşırıdır...karadeniz sahilinde denize sıfır kentlerde bundan yağmur olarak etkilenirken ,daha yüksekler aşırı kar yağışına maruz kalır...batıda ise sıcaklık normal göstermiş,soğuma yeterli olmayacağı için akdenizdeki a. basınçlar buraya bol yağmur getirecek , soğuma ile çakışması uygun olursa en fazla 2 karlı sisteme dönebilir.. soğuma çok etkili olmayacağı için marmaranın sahilleride kışı en fazla sulu karla geçirecek yegane bölge olacağı kanısındayım ...hadi canlarım benim o iki sisteme kilitnenin....normalden ne anladınız siz 3,5 sistem geleceğinimi sandınız anlamadımki....banko 2 ,gerisi sulusepken...durun şu yorumu kaydedeyim ,bakalım bu süreç sonunda ,tespitlerim doğrumu çıkacak....
Cevap:
Aferin Furkan, yine aferin...
  ..

fatih.y(vize-kırklareli)02 Kasım 2012 Cuma 10:11:45
2011 kışında soğuklar sınırdan giremediki sınırda hep kaldı soğuklar sınrdan içeri girsede bu sefer yağış cılızlaşmıştı eğer 2011 kışı olacaksa edirne civarını yani batı trakyayı çok şanslı görüyorum
  ..

Revivalofsnow02 Kasım 2012 Cuma 10:11:07
Yaw 2011 kışındada adam gibi sistem almadık çok kötü bir kıştı. Bari 2010 olsaydı 3-4 gün kar görmüştük. Neyse herşeyin hayırlısı.
Cevap:
2010'da kuvvetli negatif 2011'de negatif NAO/AO fazı vardı. 2010 ve 2011 kışları arasındaki farkı biliyorsunuz. İşte bu nedenle detaylara fazla takılmayın diyorum. Bu tahminleri sadece kanaat oluşturmak için dikkate alın.
  ..

kar serpintisi02 Kasım 2012 Cuma 10:11:04
efane semıh arıf bey 2011 kışı gib diyo sen tarıhın en karlı kışı diyon kara gömülcez diyon:)hangis olcak acaba:)
  ..

EFSANE-SEMİH02 Kasım 2012 Cuma 10:11:51
ırı ile accunun bence tek farkı ingiltere ve ispanya civarı için resmettikleri.Tabi bana göre İri accudan daha iyi gostermiş bizi.son guncelleme ırı kasım 15 te.oda rast gelir inş.
  ..

ariftarif02 Kasım 2012 Cuma 10:11:54
Accu tahmininden özetle 2011 benzeri bir kış beklentisi sonucuna ulaşılabilir. Pekçok veri bu beklentiyi destekliyor. Geçen ay blogdan paylaştığım tahminle de büyük ölçüde örtüşüyor. Yağış yönünden bir sıkıntımız olmayacak. İç ve yüksek kesimler karasallık ve rakım avantajıyla yağışları kar şeklinde alabileceği için kar yönünden bir sıkıntı yaşamazlar. Geçen kışa kıyasla çok daha ılıman bir kış geçirecekleri de aşikar. En olumsuz tablo Orta ve Doğu Karadeniz kıyıları için var. Dağları ise bolca kar alabilecek. Marmara Avrupa'daki soğuklara en yakın konumda olduğu için bizi etkileyecek sistemlerin soğuk tarafında kalma şansına diğer bölgelerden daha fazla sahip. Kışları zaten normalde az kar alan hatta bazı yerlerde hiç kar yağmayan güney kesimler için de normal kış şartları öngörülüyor. Bolca yağmur alacaklar. Yine de detaylara çok fazla takılmayın. Hiçbir kış birbirinin kopyası değildir. Günü geldiğinde sayısal modeller üzerinden giderek fikir yürütürüz.
  ..

Revivalofsnow02 Kasım 2012 Cuma 10:11:18
EFSANE-SEMİH 02 Kasım 2012 Cuma 10:11:12 biri şu yazılarıda türkçeye çevirebilirmi baştan sona.en altlarda 1993 vs. diyor. Cevap: Kanka orda fırtınalı yıllara örnekler vermiş 1993te yaşanmış fırtınadan hızından ve olumsuzluklarından söz etmiş. Bu sene de benzer şeyler olabilir demeye çalışıyor.
  ..

elacom02 Kasım 2012 Cuma 10:11:01
çanakkalede yagmur başladı
  elacom..

impossible02 Kasım 2012 Cuma 10:11:18
meridyen(furkankut) 02 Kasım 2012 Cuma 09:11:44 kar trakyadan bu tarafa zor girer accu diyor, enteresan bi durum göstermiyor...bence bu tablo yağış dışında kimseyi tatmin etmeyecek(yağış tek başına büyük bir teselli bence,kıymetini bilelim),geçen seneyi mumla arayacağız o belli ...batıya bol yağmur geri kalan yerlere normal demiş tek olumlu şey bu....kar miktarıda kara avrupasında kalmış, yaklaşmamış ki ülkemize,iç ve doğu bölgelere basmış ka 'ı enteran bir durum değil...bizede kır dizini otur bekle diyor(çok beklersin diyor yani).......normal dediyse kırıp dizimizi oturalım avrupa sallansın dursun. ..tabloda bir mucize yok boşuna mucize yaratmayada gerek yok..nasıl yorumcu oldum ama....cevap: biz şuna 2010/2011 kabusu tekrarı desek daha doğru olucak sanırım
Cevap:
Aferin size impos ve meridyen. Şimdi oldu işte.
  ..

Semih Karaot02 Kasım 2012 Cuma 10:11:25
Beyler bugün güncellemeyle deniz suyu 18 e düştü
  ..

Revivalofsnow02 Kasım 2012 Cuma 10:11:03
Evet tam gaza gelmişken, şimdide Weatherbell üyeliğini satın aldım. Joe bastardinin çalıştığı yerdir. Orda da harika NAO-AO analizleri var videolar tahminler vs. vs. Vakit buldukça sizinle paylaşacağım. BOL KARLI GÜNLER.
  ..

BLUESKY02 Kasım 2012 Cuma 10:11:48
Accuweather ın tahminini çok fazla dikkate almıyorum. Sonuçta bilimsel bir çalışmanın sonucu ama bazen bilimde yetersiz kalıyor. Geçmiş yıllarda örneğini gördük. Ben sabırla kışı bekleyip yaşamayı tercih ediyorum.
  ..

EFSANE-SEMİH02 Kasım 2012 Cuma 10:11:12
biri şu yazılarıda türkçeye çevirebilirmi baştan sona.en altlarda 1993 vs. diyor.
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 15
Sayfalar
< | 1 2 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:2,144 s
Sayaç: