Serbest KürsüMesaj Ekle | Siteye Dön



ismail türker10 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:50
bulutluluk özlemi 10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:11 - Türkiye ye kış gelecek mi ya da bu kış türkiye ye kar yağacak mı bu sorunun cevabını çok merak ediyorum, yemin ediyorum yaz gelsin diye dört gözle bekliyorum yoksa kafayı sıyırcam SEVGİLİ ARKADAŞIM ÖNCELİKLE TÜRKİYEYE KIŞ GELDİ VE BAZI BÖLGELERE KARDA YAĞDI YAĞIYORDA SİZİN ORALARA DAHA YAĞMADI DİYE BÜTÜN KIŞA GÜCENMEK DARILMAK OLMAZ. MART 15 GELENE KADAR AZ DİŞİNİ SIKCAKSIN BAKTIN OLMUYO ONDAN SONRA VERYANSIN EDERSİN DAHA DUR BAKALIM OCAK 10 BUGÜN DAHA.
  ..

AYDIN K.10 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:03
ARİF BEY BİR İLİN BİR AYA AİT UZUN DÖNEM ORTALAMA SICAKLIĞINI ALIRKEN BAZ ALINAN , AYIN HER GÜNÜ İÇİN O İLİN GÜN İÇERİSİNDE ALDIĞI EN YÜKSEK SICAKLIKLARIN TOPLAMININ 30 A BÖLÜNMESİ Mİ , EĞER ÖYLE İSE İSTANBULDA YAŞANAN GECE SICAKLIKLARINI BİR KENARA KOYARSAK ORTALAMA SICAKLK TAHMİNİNİN TUTABİLMESİ İÇİN 20 OCAKTAN SONRA İSTANBULDA HEP KAR DEĞERLERİNDE SICAKLIK YAŞANMASI GEREKİYOR ? DOĞRU MUYUM ?
  ..

ismail türker10 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:54
TaHmİnCiMaRaZ 10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:04 - gökhan abur öglen saatlerinde ntv cıktı ve cuma gunu daha daha soguk havanın turkiyeye geldigini söyledi. devamı yarına. iyi akşamlar. YA ŞU MARAZ ARKADAŞIN BÖYLE OLAN YORUMLARINI YAYINLAMAYIN MÜMKÜNSE NE ÖLE TV PROGRAMI SUNAR GİBİ "DEVAMI YARINA" İMİŞ DİYO BİDE. ARKASI YARIN PROGRAMLARI GİBİ
  ..

iskeletor10 Ocak 2011 Pazartesi 19:01:49
Sonunda geliyor http://haber.mynet.com/detay/guncel/soguk-hava-ay-so nunda/550239?utm_source=mynet&utm_medium=www&utm_campaign=ho me_haber_thumbnail_1
  i.sarp@win..

TaHmİnCiMaRaZ10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:04
gökhan abur öglen saatlerinde ntv cıktı ve cuma gunu daha daha soguk havanın turkiyeye geldigini söyledi. devamı yarına. iyi akşamlar.
  ..

MiStRaL10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:43
index ort. 0 olacak gibi usta sen ne dusunuyosun
  ..

Trabzon Köfteci (AHMET)10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:13
o bursa'da da görülen olaydan sonra benim öğretmen arkadaşım coğrafya öğretmeni bana dediği aynen şu cumulonimbus bulutlarının içerisinde görülen ani soğuma ve ani fırtınalar sebebinden oluyordur dedi aynen bunu söyledi yane bulut etkisi. sordum bende kuşların orada ne işleri var göç ederken yüksek ucuyorlar dedi ne hikmetse ben inandırıcı bulamadım fakat bulut etkisi gayet açık ve net olarak dikkatimi çekti diğerleri fasa fiso acaba bu bulut türlerinin böyle extrem olarak olaylar yaptığı daha öncede olmuşmudur bilen varsa yazabilir araştırma gereği duydum bu olayları ?. buluttan bahsetmişken güzel kar yağışı için tek tip bulut daha kuvvetli yağışlar bırakabiliyor.
  ..

bulutluluk özlemi10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:11
Türkiye ye kış gelecek mi ya da bu kış türkiye ye kar yağacak mı bu sorunun cevabını çok merak ediyorum, yemin ediyorum yaz gelsin diye dört gözle bekliyorum yoksa kafayı sıyırcam
  ..

Tahminci10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:51
"TAHMİNCİ 10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:13" yorumu yapan tahminci ben değilim bilginize. benim öngörüm soğuk için 20 ocaktan sonraki günler.
  ..

Santiago10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:09
AO nötre yakınsa iyi ama, İstanbul'a gelen kuvvetli sistemlerde NAO genelde -0,5 ve nötr arasında olmuş ve NAO'da AO gibi nötre yükselmiş.. Ayın 16sında AO yükselirken NAO iniyor gibi görünüyor, ya da AO'da yarınki güncellemede nötre NAO ile beraber çıkacak.. Bekle ve gör taktiği.. Ayrıca endeksler ayın 20'sinden sonrası için hala çok karışık, NTV son tahmininde olduğu gibi bunda da çuvallarsa kimse şaşırmasın..
Cevap:
Santiago sen de adamların sadece yanlışına odaklanmamalısın. 10 ocakta yanıldıkları doğru böyle olması da normal 2 hafta öncesinden yapılmış bir tahmin adı üstünde tahmin her dedikeri çıkacak diye bir kural yok. Yanılmadıkları tahminleri niye unutuyoruz yada neden ısrarla hep yanlışlar hatırlanıyor?
  ..

eski_karcı10 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:30
arif abi özür dilerim senden seni kırmak istemem abi bilirsin. ben ntv nin haberini bilerek verdim hani millet sana inanmıyorya benim seni üzmek gibi bir amacım olamaz tekrar özür dilerim abim ben öyle bir saygısızlık asla ve asla yapamam abi teşekkürler
Cevap:
Senle ilgisi yok söylediğimin üzerine alınmana gerek yoktu heleki özür dilemene falan hiç gerek yok. Ben genele öylesine söyledim.
  ---..

bulut7510 Ocak 2011 Pazartesi 18:01:49
BAŞKENTERDİ dostum ekle istersen. kara.kartal1975@hotmail.com
  ..

Spirit10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:02
AO kafayı 16'sına taktı şimdi de.. Yanlış bir tabloya mı bakıyorum?
Cevap:
AO'daki yükselişler Avrupa kıtasında basınç yükselişini inişler ise tam tersine düşüşü işaret eder. Bize soğuk hava gelebilmesi çoğu zaman Avrupa'ya yüksek basınç yerleşmesine bağlı. Endeksi kullanmamızdaki amaç da bu durumun ne zaman gerçekleşeceğiyle bağlantılı. Tarihlere çok fazla takılıp kalmayın. Kanaat oluşturma amaçlı kullanın şu veriyi. Detayları da modeller üzerinden takip edin. Tekrar ediyorum: Endeks değerleri ne kadar nötre yakın olursa bizim için o kadar iyidir.
  ..

ismail türker10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:06
arif abi ile birlikte dilek çalışkan da 20 ocak sonrasında hatta devamında şubatta da soğuklar ve kar gelecek diyorsa bu iş % 85 tamamlanmıştır demektir geriye kalan %15 lik ihtimal ise modellerin,diyagramların,ao ve nao verilerinin yamuk yapmamasına bağlıdır bence. çok iyi hatırlıyorum bu ntv de ki dilek ablamız 11 aralık sistemini de arif abimiz gibi tam 11 gün öncesinden sitesinde söylemeye başlamış ve tam isabet tutturmuştu. forever arif, forever dilek, ikisini bir çatı altında evlendirebilsek aslında şık olurdu haa :-)
  ..

Gorki10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:37
AO da alamlandırmadığım bir durum var. kısa dönem tahminlerde indeks 16 civarı nötre yaklaşırken, 14 günlük tahminde daha geç oluyor. Bu farklılık nereden kaynaklanıyor acaba. Tahmin süresi uzadıkça zamansal çözünürlüğü mü değişiyor. Yanıt vereceklere tşkkrlr
  ..

tarık atacan10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:21
Arkadaşlar tamam 20 Ocak ta soğukların başlayacağı kesin gibi birşey ancak şiddeti hala belirsiz.Umarım 11 Aralık tan çok daha kuvvetli olur özellikle Marmara kıyıları için (29 aralık ve 4 Ocak ı saymıyorum bile çünkü onlar tam anlamıyla \"sistemcik\" )
  ..

TAHMİNCİ10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:13
sevgili okurlarım.. uzun bir aradan sonra tekrardan sizlerle birlikteyim.. öngörülerime göre 12 ocak itibari ile ülkemiz merkezi orta akdeniz olan yagıslı havanın etkisi altına girecektir. kıyı ege de ve marmaranın güneyinde kuvvetli yagıslar beklenmektedir.. 2 gün etkili sayılabilecek degerde olacak olan yagıslara ilaveden 13 ü 14 de baglayan gece balkanlar üzerinden gelecek olan yeni bir yagıslı hava buna ilaveden ise aynı günün gecesi karadeniz üzerinden yurdun kuzey kesimlerinde daha etkili olmak durumu ile soguk hava bekliyoruz, bu yagıslar marmara genelinde yer yer kky. karadeniz hattı boyunca kky ve kar daha iç kesimlerde ise kar şeklinde görülecektir. 2 gün etkili olacak olan bu hava koşulları 17 ocak gibi ülkemizden ayrılacak 1 günlük moladan sonra ise daha güçlü ve kar tutkularını tatmin edecek miktarda yagışlar ve soguk havalar bekliyoruz.. saygılarımla..
  ..

CABAROV10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:28
arif bet oncelıkce cevabınız ıcın teşekkru ederım dun cevap yazdınız bana sımdı sıze anca yazabılıyorum. gıtmeden once hatırlatın demıstınız ben gıtmeden once sıze yazarım umarım gorup cevapv erırsınız baku hakkında havayı tahmınen 20 -25 i gıdıcem tam kesın degıl ama gıdersem sıze baku de hava nasıl olcagını sorarım sızde bılırsenız tahmınınızı solerısnız kolay gelsın arıf usta ve dıgerlerı
  orhan_worl..

trakya(korhan)10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:58
Kuş ölümleri ile ilgili haberler sırasıyla A.B.D-Kanada-İsveç-Almanya-İtalya.Bu sıralama aklıma jet akımlarının rotasını getirdi.Sanki o dönemde de akımlar bu yöndeydi
  ..

EFSANE-SEMİH10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:29
BÜYÜK İHTİMAL YOKTUR AMA 19'U GECE DİYORUM BEN HALA:)
  ..

ozkaradag10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:14
Tahminlerimizin ciddiye alınması için illa ki başkaları tarafından söylenmesi gerekiyor. Bugün bunu bir kez daha anladım. ----------------------------------------------- -------------------------- Abi inan senden başkasını takip etmiyorum, 5 günlük tahmini kendim de yapıyorum. Sadece ölçülen ısı değerlerini ve ne kadar yağmur ve kar yağmış bunlar için DMİ'ye bakıyorum. İyi ki tanımışım seni, iyi ki varsın Arif ustam. Kayseri'den sevgiler...
  ..

EFSANE-SEMİH10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:08
ARİF ABİ SON AO 15 SİSTEMİNDE DEĞİŞİKLİK YAPARMI?
  ..

Umut Sallak10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:18
http://chatlobi.com/blog/hava-durumu/en-soguk-20-ocak.html Bizi NTV , CNN vsvs ile bir tutmayın arkadaşlar bu işin uzman Arif abidir. Ben bunları kayıt altına alıyorum ki millet görsün. 3 Ocakta çakmışız haberi. Günler öncesinden kesin kararlı gelecek diyor arif abi.
  cronix23@h.. | http://chatlobi.com/blog/hava-durumu/en-soguk-20-ocak.html (130)

miStRaL10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:52
usta illa tv ye cıkman gerekiyor .. seni dinlemeleri icin
  ..

EFSANE-SEMİH10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:08
Wind Chill 10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:46 Ntv'de şu haberi okudunuz mu ? Bence Arif Bey'in tahminlerini teyit ediyor. ------------------------------------------------- ------------------------------- Cevap: Tahminlerimizin ciddiye alınması için illa ki başkaları tarafından söylenmesi gerekiyor. Bugün bunu bir kez daha anladım. TV'DE SÖYLERSEN İNANIRLAR:)
  ..



BAŞKENTERDİ10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:49
BULUT 75 ARKADAŞIM CEMAL SAYDAMIN KİTABINI OKUMANI TAVSİYE EDERİM.EMİN OL OKURKEN BÜYÜLENİP KALACAKSIN.YANİ EBN ÖYLE OLDUM.ASLINDA DOĞRU BİLDİĞKLERİMİZİN HEPSİNİN YANLIŞ OLDUĞUNU ANLICAKSIN.MUTLAKA AL VE OKU.İŞTE CEVABI ORDA DÜNYA SOĞUYOR.EĞER FACEBOOK ADRESİN VARSA ORDAN DAHA AYRINTILI KONUŞABİLİRİZ
  ..

trakya(Korhan)10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:13
Sis dolayısıyla trakyanın batısı 5 dereceyi zor görürken Kırklareli gibi yüksek yerler 12-13 derecelerde.Sıcaklık terselmesinin klasik bir görüntüsü
  ..

Santiago10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:56
@Wind Chill - NTV/Gökhan Abur Aralık ayı sonunda, 10 Ocaktan sonra havalar çok soğuyacak falan dememişmiydi? Sonuç ne oldu peki? Ya bunlar Ariftarif'i takip ediyor, ya da Ariftarif'le beraber takip ettikleri ortak bir kaynak var..
Cevap:
İkincisi :)
  ..

ozkaradag10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:19
Arif abi AO'nun bizim için en iyi konumlama aralığı -1 ile +1 midir? Peki merakımdan soruyorum. Doğu'daki ve İç'teki soğuklar için AO'nun değerleri Batı bölgelerden farklı mı oluyor yoksa yakın bölgeler olduğundan 0.000001 oranda mı fark oluşur? Yani yok denecek kadar. Bu arad 15:58 sıcaklık -2,4 ve evin içinde olmama rağmen ayaklarım donuyor. Çorap giy demeyin çünkü bilgisayarı ayağımla kullanıyorum. :) Kayseri'den sevgiler...
Cevap:
Ne kadar nötre yakın olsa bizim için o kadar iyi. İç ve doğu kesimlerdeki yada rakımca yüksek yerler için kar tahminlerinde sadece ao yeterli olmaz. Bazı dönemlerde gelen her yağış kar şeklinde düşebiliyor. Ülkemize doğru gelebilecek nisbeten kuvvetli soğuk atakları için kullanıyoruz bu yöntemi.
  ..

tarantula10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:44
ao indeksi son derece enteresan gidişatını sürdürmeye devam ediyor bugünkü son güncellemede nao süper maşallah ao ise ayın 16 sından önce kuyruğu dikip nötre çıkıyor bu da soğukların bize 23 25 değil de daha önce bile gelebileceğini gösteriyor ama eğer bu şekilde hergün farklı bir grafik çizecekse bence biraz daha beklemek gerekecek zira dün 20 si gibi anca nötre çıkarken bugün kalkmış 16 sından itibaren fırlıyor nötre doğru inşallah bu şekilde devam eder de biz de özlenen soğuklara erkenden kavuşuruz ne diyeyim biraz daha bekleyelim
  ..

Wind Chill10 Ocak 2011 Pazartesi 17:01:18
Değerli Arif Hocam, benim vurgulamak istediğim sizin tahminlerinizin ne kadar isabetli olduğu konusuydu. Siz ntv söylemeden günler önce bunu belirttiniz. Zaten sitenize güvenmesem bu kadar sık takip etmezdim. Saygılarla
  ..

Santiago10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:32
@ariftarif - İşte dün bütün gün bunu anlatmaya çalışmıştım Arif Bey, normal bir durumdu aslında, gereksiz polemik ve sinir harbi yaşandı, sağlık olsun :) Sistem gelsinde nasıl gelirse gelsin..
  .. | http://img365.yukle.tc/images/472412345.jpg (236)

ceyl10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:42
ah admin ah ümidim tükeneli çok oldu hani önceden hisedersin ya birşeyler onun gibi kış başına bir soğuk yaptı kasımda dedim bittik biz harbidende bittik :))
  ..

trakya(korhan)10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:52
Arif bey son AO endeksi ne anlama geliyor? Yukarı çıkış 16 sını gösteriyor kararlı olarak ama sonra iniş ağırlıklı bir endeks.AO da bile bu aralar çok hızlı değişimler var gibime geliyor
  ..

Wind Chill10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:46
Ntv'de şu haberi okudunuz mu ? Bence Arif Bey'in tahminlerini teyit ediyor.
Cevap:
Tahminlerimizin ciddiye alınması için illa ki başkaları tarafından söylenmesi gerekiyor. Bugün bunu bir kez daha anladım.
  .. | http://www.ntvmsnbc.com/id/25169735/ (709)

eski_karcı10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:42
arkadaşlar ntv meteoroloji editörü dilek çalışkan arif beyin ayın 20 sinden sonra soğuklar geliyor düşüncesini doğrulamış..bakın link atıyorum http://www.ntvmsnbc.com/id/25169735/
  ayhanacar7..

okyonus@batı karadeniz10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:01
modellere bak ancak bu akadar kararsızlık olur yaprak kımıldamıyor arkadaş
  muratarat_..

Umut Sallak10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:28
Şu 20 Ocak gelsede rahatlasak geçen sene daha çok kar yağmıştı hiç değilse yerde kar görmüştük. Her gelen sistem kar bırakmıştı. 20 Ocak 15 Mart arasında 4,5 kuvvetli sistem gelir mi Abi? Gelir işallah havalar gene ısındı iice gerildim gidip kutuplara dalıcam bize getiricem :)
  cronix23@h..

enes ayışığı10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:25
ntv nin haberine göre ay sonunda türkiye ye avrupa dan kuvvetli soğuklar gelicek.
  enes_ayisi..

ufuk çizgisi10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:02
ao güncellemesi dünkünden tamamen farklı gelişmiş alakası yok arif bey siz ne düşünüyorsunuz sistemlerin geliş tarihini ve gücünü etkilermi bu?
Cevap:
Ana hatlarıyla aynı sayılır.
  ..

EFSANE-SEMİH10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:33
bulut75 10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:47 BAŞKENTERDİ dostumdan alıntı: "NELER OLACAĞI TAM BİR MUAMMA AMA BİLİNEN TEK ŞEY VAR DÜNYA SOĞUMAYA BAŞLIYOR." dostum bak benim bu küresel soğuma haberlerine karşı hassasiyetim var EFSANE-SEMİH'de gayet iyi bilir bu hassasiyetimi :) artık bu kış kar yağacak mı diye beklemektense bu kış ne kadar kar yağacak demeyi istiyorum, yaz geldiğinde önümüzdeki kış tatmin edici düzeyde kar yağışları alacak mıyız acaba demek istemiyorum. O yüzden de küresel soğumayı şahsen çok istiyorum. Peki sen neye istinaden dünya soğumaya başlıyor dedin. Saygılar sevgiler... BİLMEZMİYİM:)
  ..

kartepe10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:36
KAR nezaman yağacak biliyormusunuz allah izin verirse okullar ara tatile girince inşallah
  ..

tarık atacan10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:16
Arif abi jet akımlarının yaşadığımız hava koşullarını değiştirmesi için 60 knottan fazla mı olması gerekiyor?Böyle bir yazı okudum doğru mudur acaba?
Cevap:
Eksiklik var o yazıda. Tam olarak öyle değil. Uygun zamanda bilgi veririm bu konuyla ilgili.
  ..

sertsoğuk10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:47
arif usta 16 si gibi karadeniz üzerinden gelecek olan sistem sıcakığı marmarada kar değerlerine indirme ihtimali var mı?
  ..

kartepe10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:15
gökhan o senaryoyu senmi ayarladın güzel bi hayal bekleriz inşallah olur
  ..

tarantula10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:41
ao indeksi bu son güncellemede birden bire ayın 16 sından önce pozitife çıkmaya başladı bakalım daha neler göreceğiz bu da soğukların son tahlilde daha öne gelmesine sebep olabilir 23 25 ocak ve sonrasına kalmadan daha önce de gelebilir bu kış sürprizlere hazır olun bütün tahminciler ters köşe yatabilir arif de dahil ben de dahil bakalım yarın neler olacak?
Cevap:
Tarantulam ters köşe olmama imkan yok. Bu sefer karar verdim hiçbir köşeye atlamıyorum. Tam ortada duracağım. Hayırlısı olsun :)
  ..

murat10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:30
gelmesi beklenen sistemin gücü ve net tarihi ne zaman belli olur?uzmanlardan cevap lütfen
  ..

Dev10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:03
ölü kuşlar benim felaket senaryolarımı doğruluyor, yakın zaman içinde 3-7 yıl gibi buzul çağına geçiş yapacağız! böylece kimse artık modellerle ve diagramlarla uğraşmayacak, paso kar ve soğuk göreceğiz:)) Her şey kararında ve yerine güzel kardeş. Uçukluklar kimseye yaramaz. Şayet böyle birşey olursa bırak modelleri acaba bugün birşey yiyebilecek miyim diye düşünürsün :D Milletin yarısı açlıktan ve soğuktan kırılır maazallah!
  ..

karfirtinasi10 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:56
ölü kuşlar benim felaket senaryolarımı doğruluyor, yakın zaman içinde 3-7 yıl gibi buzul çağına geçiş yapacağız! böylece kimse artık modellerle ve diagramlarla uğraşmayacak, paso kar ve soğuk göreceğiz:))
  ..

bulut7510 Ocak 2011 Pazartesi 16:01:47
BAŞKENTERDİ dostumdan alıntı: "NELER OLACAĞI TAM BİR MUAMMA AMA BİLİNEN TEK ŞEY VAR DÜNYA SOĞUMAYA BAŞLIYOR." dostum bak benim bu küresel soğuma haberlerine karşı hassasiyetim var EFSANE-SEMİH'de gayet iyi bilir bu hassasiyetimi :) artık bu kış kar yağacak mı diye beklemektense bu kış ne kadar kar yağacak demeyi istiyorum, yaz geldiğinde önümüzdeki kış tatmin edici düzeyde kar yağışları alacak mıyız acaba demek istemiyorum. O yüzden de küresel soğumayı şahsen çok istiyorum. Peki sen neye istinaden dünya soğumaya başlıyor dedin. Saygılar sevgiler...
  ..



Bilgi | Mesaj Ekle
Ziyaretçi defterinde: 2792 sayfada toplam 139597 kayıt bulunuyor. | Görüntülenen sayfa : 2094
Sayfalar
< | 1 2 ... 2087 2088 2089 2090 2091 2092 2093 2094 2095 2096 2097 2098 2099 2100 ... 2791 2792 | >
Derlenme Süresi:0,447 s
Sayaç: